תזונה מאוזנת ושמירה על המשקל

מאת: נטע מלחי, דיאטנית קלינית
אחד המאפיינים של תקופת החגים הוא הקושי שלנו לשמור על תזונה מאוזנת ומשקל תקין.
תזונה מאוזנת ושמירה על המשקל

מהם הקשיים הנפוצים הגורמים לעלייה במשקל בחגים?
איך ניתן להתמודד עם קשיים אלו?

הקושי:  שמירות. "אני לא אוכל במשך כל היום על-מנת לשמור קלוריות לארוחת ערב החג".
רבים הנוקטים בשיטה זו מגיעים לארוחת החג מורעבים ואוכלים כמויות גדולות ללא כל שליטה ובפועל צורכים יותר קלוריות.

המלצה: בלי דילוגים. אין צורך לדלג על ארוחות. אכלו לאורך היום ארוחות קטנות אך משביעות כגון כריך או סלט וכך לא תגיעו מורעבים ותוכלו "לנהל" את ארוחת החג בצורה מאוזנת ומבוקרת.

הקושי: רצון לטעום מהכל. ארוחות החג כוללות המון מאכלים ואנחנו לא רוצים לפספס שום דבר ובטח שלא להעליב את הדודה שטרחה.
אכילת מנה שלמה מכל אחד מהמאכלים תגרום לאכילת כמויות גדולות ומיותרות.

המלצה: צלחת טעימות. ערכו לעצמכם צלחת אחת (ללא מילוי חוזר), הכוללת מנות קטנות של "טעימות" מהמאכלים האהובים עליכם. באמצעות הטעימות תהנו מהמנות השונות, לא תגזימו בכמויות ולא תעליבו אף דודה.

הקושי: אכילה מהירה. אכילה מהירה גורמת לנו לצרוך כמויות אוכל גדולות ולהגיע למצב "מפוצץ" ולא נעים.

המלצה: להניח את המזלג.רק אחרי 20 דקות מהביס הראשון מגיע שדר השובע ממרכז השובע שבמוח, ולכן מומלץ ללעוס טוב, לאכול בנחת ולהניח את המזלג בין ביס לביס.

הקושי: ישיבה ממושכת ליד השולחן. השולחן עמוס באוכל והישיבה סביבו נמשכת זמן רב, כבר סיימנו מזמן לאכול אך היד נמשכת אל הקערה.

המלצה: ארחו או עזרו למארחים.כ ך תחסכו שהייה ממושכת סביב השולחן והתמודדות מתמשכת מול האוכל.

הקושי: יין ומיצים. אנחנו "מרוויחים" קלוריות רבות לא רק מהאוכל אלא גם משתייה ממותקת ושתייה אלכוהולית. שתייה ממותקת, מיצי פירות ויין מכילים כ-90 קלוריות לכוס.

המלצה: רק מים. מומלץ לשתות רק מים ולהסתפק בכוס יין אחת לכל הארוחה.

הקושי:יציאה מהשגרה. חלק מהאכילה העודפת לא מתרחשת בארוחות החג אלא בזמן הפנוי בחג עצמו.

המלצה: פעילות גופנית. נצלו את הזמן הפנוי לפעילות כגון טיולים, חדר כושר, שחיה, צעדות ועוד.

 הקושי: לרדת במשקל לאחר החגים. החגים עברו אך קשה לחזור לבד לשגרת אכילה ותזונה מאוזנת ולתהליך של ירידה במשקל במידה ויש צורך.

הפתרון: מסגרת מקצועית. מומלץ להצטרף למסגרת בהנחיית דיאטנית קלינית. מסגרת אישית או קבוצתית מעלה את המסוגלות לביצוע השינוי ושמירה על התוצאות לאורך זמן.

 שנה טובה, קלילה, בריאה ומאושרת!

חזור לדף הקודם
הרשם עכשיו
קבל ניוזלטר שיעזור לך לשמור על הבריאות והכושר במקום העבודה ובכלל
הורד מגזין מובמנט
חברת מובמנט מתמחה בניהול, בנייה ויישום שירותי קידום בריאות בחברות ופעילה במגוון רחב של ארגונים ברחבי הארץ. קידום בריאות הארגון הנו גורם המשפיע על התרבות הארגונית ומוכח מחקרית כמשפר מחוייבות ומעלה את תפוקת העובדים. התהליך מקיף מגוון רב של תחומים כגון פעילות גופנית, תזונה, רפואה מונעת, ארגונומיה, סקר גורמי סיכון, ניהול לחצים ועוד. כחלק מהמערך כולל של שירותי קידום הבריאות בחברה אנו בחברת מובמנט מציעים מגוון שירותים, כגון: הקמת חדר כושר במקום העבודה, סדנאות בנושא תזונה וייעוץ תזונתי לעובדים, ארגון יום כיף לעובדים, מגוון טיפולי רפואה משלימה, סדנאות שחרור ממתחים, סדנאות להפסקת עישון ועוד. כמו אנו מעניקים שירותי ייעוץ בנושאי ארגונומיה.
האתר עוצב ונבנה ע"י חברת קומסטאר פיתוח מערכות © כל הזכויות שמורות