מובמנט – יום כיף לעובדים  | תזונה | ארגונומיה | חדר כושר
כניסה למנוי  
הכנס
שכחתי סיסמה
03-9098474
מובמנט עוזרת לך לשמור על כושר ובריאות גם במקום העבודה

איך שומרים על תזונה נכונה בעבודה ולמה זה באמת חשוב?

מאת: 
על החשיבות של שמירה על התזונה גם במקום העבודה

המודעות לתזונה נכונה הולכת ועולה עם השנים, וכבר מזמן הקפדה על תזונה הפכה להיות יותר מסתם מספרים המשתקפים על המשקל, אלא סמל לבריאות טובה ואיכות חיים. היום אנו יודעים שכל דבר שאנו מכניסים אל הגוף שלנו, יכול לשנות את האנרגיה שלנו, החיוניות שלנו, העיכול שלנו ואפילו את מראה עור הפנים, ולכן מומלץ לשים דגש רב על תזונה נכונה. לעיתים אנו מוצאים שהקפדה על תזונה נכונה קשה במיוחד בזמן העבודה ולכן, ריכזנו עבורכם טיפים יעילים שיכולים לשנות את התמונה.


להביא את הבית למשרד

אנשים רבים אוכלים בצורה מאד נכונה בבית, אך דווקא במשרד, בו הם מבלים אחזו ניכר משעות היום, הם מוותרים לעצמם ויוצאים מהשגרה בשל הפיתויים הרבים והקושי הלוגיסטי להתארגן מראש. הפתרון דורש התארגנות ומחשבה, אבל הוא למעשה די פשוט - עלינו לקחת את הבית אתנו למשרד. מדי ערב נפנה חצי שעה כדי להכין את הארוחה של יום המחרת: נחתוך פירות וירקות קלופים ונניח בקופסת נשיאה לקחת אתנו (טיפ: כמה טיפות לימון על הירקות או הפירות ימנעו מהם מלהשחיר או להתקלקל). כמו כן, נוכל להכין לעצמנו סלט, כאשר הרוטב בנפרד מוכן לערבוב לפני האכילה, ובכדי ליצור ארוחה משביעה יותר - חתיכות של חזה עוף שצלינו על מחבת פסים בערב. כמו כן, ישנן חברות שמעמידות לרשות העובדים חדרי אוכל עם היצע מזון מגוון וחברות אחרות מציעות כרטיסי אוכל שמעניקים הסדרים עם מגוון מסעדות ובתי אוכל בקרבת מקום העבודה.
פתרונות אלה מאפשרים לעובדים לבחור את המזון שהם צורכים בזמן העבודה מתוך מגוון שיקולים.


משא ומתן עם עצמנו

לכולנו מותר לטעות וגם מותר להתפתות. תזונה בריאה אינה סובבת סביב רעב תמידי או אכילת ירקות בלבד, אלא סביב קבלת החלטות נכונות. מותר לנו לאכול גם את הדברים הלא בריאים מפעם לפעם, אבל לזכור לאזן עם בחירות טובות יותר בהמשך היום. למשל, אם בחרנו ללכת למסעדה והתפתינו להזמין מנה מלאת שמן, נוכל לבקש בצד תוספת של סלט ירוק ולא של צ'יפס.


גם תזונה וגם תזוזה

תזונה בריאה כשלעצמה חשובה, אך לא מספיקה. חשוב לסגל הרגלים שתומכים במאמץ לשמור על אורח חיים בריא, גם במשרד. נוכל ללמד את עצמנו כיצד להזיז את הגוף מעט יותר ולהכניס פעילות גופנית: אם אנחנו עובדים בבניין רב קומות, נוכל להחליט שפעמיים בשבוע נעלה במדרגות במקום לעלות במעלית. אין צורך לרוץ או להזיע, גם טיפוס איטי במדרגות יכול לסייע לעיכול וללב. כמו כן, נשתדל להיות יותר פעילים במשרד. לזוז ממקום למקום, ללכת ברגל כאשר הדבר אפשרי במקום לנסוע ברכב, ואם המרחק מאפשר- אפילו לרכב על אופניים לעבודה מפעם לפעם.



ליצור דפוסים והרגלים חדשים

תזונה נכונה וגם פעילות גופנית הם בסך הכל תוצר של ההרגלים שלנו.
אם נרגיל את עצמנו לשמור על תזונה בריאה, נראה שההחלטה הזו מחלחלת לכל היבטי החיים ונוכל להקפיד לשמור עליה גם בבית וגם בעבודה. אנחנו לא חייבים להתפשר על הטעם, פשוט להרגיל את עצמנו לחשוב על מה שאנחנו אוכלים ולקבל בחירות חכמות. בתאבון!

חזור לדף הקודם
הרשם עכשיו
קבל ניוזלטר שיעזור לך לשמור על הבריאות והכושר במקום העבודה ובכלל
הורד מגזין מובמנט
חברת מובמנט מתמחה בניהול, בנייה ויישום שירותי קידום בריאות בחברות ופעילה במגוון רחב של ארגונים ברחבי הארץ. קידום בריאות הארגון הנו גורם המשפיע על התרבות הארגונית ומוכח מחקרית כמשפר מחוייבות ומעלה את תפוקת העובדים. התהליך מקיף מגוון רב של תחומים כגון פעילות גופנית, תזונה, רפואה מונעת, ארגונומיה, סקר גורמי סיכון, ניהול לחצים ועוד. כחלק מהמערך כולל של שירותי קידום הבריאות בחברה אנו בחברת מובמנט מציעים מגוון שירותים, כגון: הקמת חדר כושר במקום העבודה, סדנאות בנושא תזונה וייעוץ תזונתי לעובדים, ארגון יום כיף לעובדים, מגוון טיפולי רפואה משלימה, סדנאות שחרור ממתחים, סדנאות להפסקת עישון ועוד. כמו אנו מעניקים שירותי ייעוץ בנושאי ארגונומיה.
האתר עוצב ונבנה ע"י חברת קומסטאר פיתוח מערכות © כל הזכויות שמורות