תוספי תזונה לספורטאים

מאת: 
על תוספי תזונה מומלצים לספורטאים
למה זקוק ספורטאי, על מנת להגיע להישגים מרשימים במיוחד? כאן, רבים יציינו את ההתמדה, ושעות ארוכות של אימונים. אחרים יצביעו, ובצדק גמור גם כן, על תזונה מאוזנת ובריאה. ואחרים, איך לא, ידברו על כישרון. בין כל הדיבורים האלה, דומה שלא ניתן להוציא מהמשוואה רכיב חיוני אחר, שראוי שיילקח על ידי כל ספורטאי – אלו הם תוספי התזונה למיניהם.
 
על היתרונות שבתוספי התזונה
 
תוספי תזונה תורמים לספורטאים, יש להדגיש, בהרבה יותר ממובן אחד. ראשית, הם מאפשרים להם לקבל לגופם את כל הרכיבים להם הוא זקוק. דגש משמעותי אחר מושם על האנרגיה, שעה שתוספי התזונה ממלאים את מצבורי הגוף באנרגיה, מה שמשפר ביותר ממובן אחד את תוצאות הפעילות הספורטיבית. אחוז ניכר מתוספי התזונה בהם נעשה כיום שימוש נועדו לבנות את מסת השריר: כאן, ייכנסו לתמונה כל אותן אבקות חלבון, שדומה שספורטאי מקצועי לא יכול בלעדיהן. כל אלה משפרים את בניית הגוף, ותורמים לתחזוקה שלו.
בכוחם של תוספי תזונה מסוימים להגן, לשמור ולשקם את גוף האדם, מה שמאפשר לגוף האדם להישאר הבריא ביותר גם בתקופות של מאמץ עילאי. לראיה, חומצות שומן מסוג אומגה 3, הנכללות בתוספים רבים, נוגדות דלקות, מפחיתות את הסבירות לפציעה ומסייעות לאזן את רמת הסוכר בדם. גלוטמין, אם לוקחים דוגמא חשובה נוספת, נועד לשמר את מסת השריר, ושומר עליהם בפני הנזקים הפוטנציאליים המשמעותיים של הספורט.
 
תוספי תזונה מומלצים
 
בזה הרגע, נדרש להיכנס מעט לעובי הקורה, ולבחון מספר תוספי תזונה הנחשבים למומלצים במיוחד עבור העוסקים במלאכה. בהמשך לחשיבות חומצות האמינו, שהובאה מעלה, תופסות מקום של כבוד חומצות אמינו BCAA. המדובר הוא בפורמולה המותאמת במיוחד לספוראים, ומכילה שלוש חומצות אמינו מסועפות שרשרת. אלה מפחיתות בצורה משמעותית את הרס השרירים בזמן מאמצים מוגברים, משקמות את רקמות השריר ומסייעות בשימורם של מאגרי הגליקוגן, החשובים עד מאד בפעילות גופנית לאורך זמן.
 
תוסף התזונה הבא שנסקור עונה לשם ל-קרניטין. המדובר הוא גם כן בחומצה אמינית, וכזו שמטרתה העיקרית היא להעביר את חומצות השומן ארוכות השרשרת למיטוכונדריה, מה שמגביר את ייצור האנרגיה. כמוסות אלה, המגיעות באריזות של 500 מיליגרם, מסייעות אף לפעילותם התקינה של שרירי השלד.
 
פורמולה חשובה נוספת מבוססת על כמוסות מלחים, המיועדות למלא את החוסרים במלחים, אשר יוצאים מהגוף בצורה ניכרת בעת מאמץ. כמוסות אלה, שנדרש לקחת אחת עד שלוש מהן בכל שעת פעילות, מכילות מלחים במינון גבוה, כאשר שילוב הרכיבים מביא לספיגה ולהטמעה מיטבית של המלחים בגוף. הדבר מאיץ את קצב ההתאוששות, מונע מצבים של עייפות, התכווצות שרירים או התייבשות ואף מאפשר למנוע ירידה בביצועים הספורטיביים, עקב כל אלה.
 
ואיך אפשר בלי קפאין? רכיב זה, שנמצא בלא מעט מזונות ושתייה שאנו צורכים גם כך, תורם מאד לספורטאי כשהוא נצרך במסגרת תוסף תזונה – וזאת עקב כמויות הקפאין הגבוהות שבתוסף מהסוג הזה. הקפאין מגיע בצורה של טבליות, אותן נדרש לצרוך פעם אחת ביום, במקביל לארוחה. התרומה העיקרית של הקפאין היא לשיפורם של הביצועים הספורטיביים, בין השאר עקב ההשפעה החיובית שיש לו על השרירים ועל מערכת העצבים בגוף. כמו כן, הקפאין תורם לניצולו המיטבי של השומן, למטרות ייצור אנרגיה.
 
חזור לדף הקודם
הרשם עכשיו
קבל ניוזלטר שיעזור לך לשמור על הבריאות והכושר במקום העבודה ובכלל
הורד מגזין מובמנט
חברת מובמנט מתמחה בניהול, בנייה ויישום שירותי קידום בריאות בחברות ופעילה במגוון רחב של ארגונים ברחבי הארץ. קידום בריאות הארגון הנו גורם המשפיע על התרבות הארגונית ומוכח מחקרית כמשפר מחוייבות ומעלה את תפוקת העובדים. התהליך מקיף מגוון רב של תחומים כגון פעילות גופנית, תזונה, רפואה מונעת, ארגונומיה, סקר גורמי סיכון, ניהול לחצים ועוד. כחלק מהמערך כולל של שירותי קידום הבריאות בחברה אנו בחברת מובמנט מציעים מגוון שירותים, כגון: הקמת חדר כושר במקום העבודה, סדנאות בנושא תזונה וייעוץ תזונתי לעובדים, ארגון יום כיף לעובדים, מגוון טיפולי רפואה משלימה, סדנאות שחרור ממתחים, סדנאות להפסקת עישון ועוד. כמו אנו מעניקים שירותי ייעוץ בנושאי ארגונומיה.
האתר עוצב ונבנה ע"י חברת קומסטאר פיתוח מערכות © כל הזכויות שמורות